CFMOTO 675NK – naháč se srdcem supersportu

Photo of author

Autor: Matěj Oliva

Kapotovanou novinku s tříválcovým srdcem, která je prvním čistokrevným supersportem od CFMOTO jsme si už představili. A teď je na řadě možná ještě očekávanější “nahá” verze s tradičním označením NK. A víc, než kde jinde tu platí, že jde o očesaný supersport, který zvládne všechno, od jízdy po městě, až po lovení vteřin na okruhu.

Většina značek řeší motory do svých naháčů tak, že vezme motor ze sportovní motorky a upraví ho tak, aby měl nižší výkon a hutnější střed otáček. V CFMOTO na to šli jinak a nechali pro naháče nachlaď stejně naladěný motor, jako u SR-R. Stvořili tak nejzábavnější motorku ve svém segmentu na trhu, protože máte k dispozici v podstatě stejnou techniku, jako u supersportu, jen na vás víc fouká a nebolí z toho záda!

Středem motorky je neuvěřitelně povedený tříválec, který je letošní novinkou a byl vyvinut přímo v CFMOTO. Výjimečný je nejen svým charakterem a nízkou váhou, ale také modulárním uspořádáním, kdy je možné motoru přidávat a ubírat válce dle potřeby. Víceméně stejný agregát tedy bije i ve dvouválcích o objemu 450 kubíků. To dělá motor mnohem univerzálnější a zároveň to šetří vývojové náklady, takže i NK můžete dostat za skvělou cenu. No a kdo jel na nějakém tříválci, tak ví, že jde o brilantní kombinací toho nejlepšího z dvouválce i čtyřválce.

Výkon a točivý moment motoru je na chlup stejný jako u supersportu, tedy 66kW při 11000 otáčkách a 68 NM při 8250 otáčkách. Motor je stejně hravý, jako ve sportovní motorce a vy tak nejste ochuzeni o výkon, který motorka nabízí. No a do toho je tu nižší hmotnost, než u sportovní motorky, konkrétně o celých 6 kilo. A to nemluvím o tom zvuku!

Stejně dobré, jako na superposrtu jsou i brzdy. J.Juan je dceřiná značka Bremba a je jasné, že tady vědí, jak udělat dobré brzdy. Do 300mm kotoučů se zakusuje dvojice čtyřlístků v kombinaci s radiální pumpou na řídítku. Brzdy navíc mají už v sérii sání vzduchu, které zajišťují jejich chlazení. To se vám bude hodit, pokud se vydáte třeba na horský průsmyk, nebo závodní okruh. Páčka brzdy i spojky je navíc nastavitelná! Na obojí vám navíc bude stačit jeden prst.

Brzdy mají samozřejmě ABS, které vás podrží nejen na vodě, ale i v běžném provozu, kde dokáže zabránit v horkých chvilkách. Stejnou funkci má kontrola trakce. Ta má dva stupně a přepíná se jednoduše tlačítkem na levém řídítku. Dá se i vypnout, což se vám bude hodit, až budete chtít jezdit po zadním, protože jinak vás TC velmi rychle utne ve zvedání předního kola k nebi. Její ovládání je jednoduché a intuitivní, a jednodušší systém asi najdete jen těžko!

Design naháče je znovu z dílny studia Modena 40 a jeho „guru“ Carles Solsona Martiho. To je designér, který má na svém kontě motorky jako MV Agusta Dragster, nebo Husqvarna Nuda. A jeho podpis je tu zatraceně znát. Motorka vypadá ostře, dynamicky a nenašel jsem při testu nikoho, komu by se nelíbila. Je jiná, každý si vás všimne a ohlédne se a o to tu jde! Od nádrže dozadu je motorka vlastně 1:1 k supersportu. Krátká a malá podsedlovka s aerodynamickými křidélky, ostré tvary a pěkné detaily, jako LED zadní světlo, které vypadá dokonale. LED světla si navíc můžete nastavit a upravit v jakém režimu se budou rozsvěcet. Mimochodem celé menu motorky je v češtině!

Stejně jako na superposrtu je i tady digitální palubní deska, která vám zobrazuje všechny potřebné informace včetně nastavení elektroniky, tlaku v pneumatikách a jejich teplotě. To je u sportovní motorky celkem zásadní údaj a já jsem rozhodně rád, že tu je, protože sériové pneumatiky CST fungují perfektně a můžete se na ně spolehnout, jen potřebují být zahřáté stejně jako jakákoliv sportovní guma. NK jde samozřejmě propojit s aplikací CFMOTO Ride, díky které můžete používat mnoho vychytávek a třeba i nahrávat softwarové aktualizace, aniž byste museli s motorkou do servisu. 

CFMOTO 675NK

CFMOTO 675NK jede jak vypadá

Když si na motorku sednu, padne mi okamžitě do ruky a je jasné, že to bude nekonečná zábava. I s vyšší postavou se na ní v pohodě poskládám a hodně tu cítím podobu se SR-R. Stupačky jsou hodně nahoře, nohy pokrčené, řídítka dost široká a přesně tam, kde je potřebujete. Váha je mírně vepředu, jak to na sportovním naháči čekáte. Prostě ideální nastavení. 

Po startu si dejte pozor, protože zvuk tříválce je návykový jako Marlbora. Trochu praskavý projev točivého motoru vás nutí se smát do přilby na každých semaforech, kde budete čekat na zelenou. Jakmile motor roztočíte, tak se z brumlání stává ryk, který nenechá nikoho na pochybách o tom, že vás jen tak nedojedou. Výfuk je umístěný nízko a přímo pod motorem, no a nemusím vykládat o tom, jak skvělé je to pro těžiště motorky. 

Převodovka je rychlá a přesná a navíc tu máte Quickshifter, díky kterému můžete řadit vyšší rychlosti bez spojky. Plynová rukojeť je klasicky lanková a dává vám perfektní odezvu mezi pravým zápěstím a motorem. Prostě to co dáte na plynu máte hned na zadním kole bez zbytečné prodlevy.

Řadit je tu rozhodně třeba, motor má silné střední a vysoké pásmo otáček, ale to pravé peklo začíná v 8000 otáčkách, kde se motor při nejvyšším krouťáku nadechuje k tomu největšímu zátahu. Vy se tak musíte snažit tu agregát udržet jak jen to jde. Ale nebojte se, není to vyloženě nutnost. Motor je skvěle využitelný už od 4000 otáček můžete jet klidně 50 po městě na čtyřku a tříválec si bude jen v klidu brumlat.

I podvozek je stejný jako na supersportu. Je tuhý a poměrně tvrdý. Je ale naladěný tak, že vás průjezd dírou nevyhodí ze sedla. Snese ale i hodně hrubé zacházení a není problém s ním jet na hraně na závodním okruhu, ale i slušnou předpisovou jízdou po okreskách. Můžete si ho navíc nastavit podle své váhy, stylu a preferencí a to jak na přední otočené vidlici, tak i na zadním centrálu. 

Jak vidíte na fotkách, tak jsme jezdili i na vodě, kde se naplno pozná, co umí pneumatiky a elektronika. No a musím říct, že toho umí hodně, protože na začátku to bylo takové opatrné oťukávání, ale pak jsem pochopil, že se motorka chová skoro stejně jako na suchu a můžu si dovolit opravdu hodně. No a když už jsem to na plynu přehnal, zabrala kontrola trakce, ale tak, že jsem to na průjezdu zatáčkou skoro ani nepoznal. 

 

CFMOTO 675NK – pro koho je?

Agilní, rychlý a zábavný naháč je pro každého, kdo nemá ambice najíždět tisíce kilometrů za víkend, chce univerzální motorku do města i na okresky, nevadí mu ale ni svézt se třeba na závodní trati. Nabízí skvělý motor, stabilní a dobře naladěný podvozek a to vše zabalené do krásného ostrého designu. Motorku můžete dostat ve dvou barvách, tak mrkněte na web a můžete rovnou objednávat tu svou!

CFMOTO 675NK Technické údaje

Motor

Řadový tříválec, kapalinou chlazený 4-taktní, DOHC, 12 ventilů

Zdvihový objem

675 ccm

Vrtání / zdvih

72 x 55,2 mm

Kompresní poměr

11,5 : 1

Výkon

66 kW / 11 000 ot./min.

Kroutící moment

68 Nm / 8 250 ot./min.

Převodovka

manuální, 6 rychlostí, rychlořazení vyšších rychlostních stupňů, spojka s prokluzem („antihoppingová“)

Délka

2 020 mm

Šířka

849 mm

Výška

1 155 mm

Výška sedla

810 mm

Světlá výška

140 mm

Pohotovostní hmotnost

189 kg