Chtěli jste litr? Tak tady je! Na největší světové výstavě motorek samozřejmě nechyběl ani stánek, nebo spíš showroom CFMOTO, na kterém byla k vidění celá řada novinek. A my začneme hned tou nejžhavější a nejžádanější – novým cestovním endurem s litrovým dvouválcem, po kterém se ptal snad každý!

CFMOTO v MT-X využívá úplně nový motor KTM LC8 990! Ten je samozřejmě modifikovaný pro tento model, stejně jako tomu bylo je u 800MT-X. A co je největší pecka, CFMOTO má litrový adventure bike ještě dřív, než samotná KTM! A o čem to tedy je? Prověřený řadový dvouválec s neuvěřitelným krouťákem odspodu a výkonem ve středních otáčkách! Konkrétně je to 83 kW výkonu už v 8500 otáčkách a hutných 105 Nm dokonce v 6250 otáčkách! A jestli jste jezdili na osmistovce tak víte, že už ta nabízela krouťáku a výkonu pořádnou porci.



I když to tak na první pohled může vypadat, tak 1000MT-X není jen o novém motoru, ale pracovalo se samozřejmě i na dalších věcech, i když dnes už ikonický a hlavně odolný design byl zachován. Nový je jen přední blatník a pár dalších detailů. Mnohem víc se toho ale událo v technice. Nový litr má lehčí a odolnější hliníkové ráfky, které v kombinaci s novým nastavitelným podvozkem KYB nabídnou dokonalou ovladatelnost nejen v terénu, ale i na silnici, kam se MT-X určitě nebojí, jak jsme si mohli vyzkoušet při letošním tripu Alpami. Tlumič řízení se přesunul nad horní brýle a je nově nastavitelný. Díky tomu má 1000MT-X větší rejd.




Abyste silnou moderní motorku udrželi na silnici a užili jste si to, je potřeba moderní elektronika. MT-X dostalo kompletní nejnovější generaci BOSCH, která mimo jiné přináší vylepšené ABS a hlavně vícestupňovou kontrolu trakce. Mimochodem motorka je v sérii obutá na pneumatikách Pirelli STR, které nahradily gumy od CST! A to ještě pořád není všechno! Nové 1000MT-X je osazeno kompletním brzdovým systémem Brembo. Italská značka dodala brzdiče, kotouče i pumpu a to je záruka skvělého účinku i dávkování brzdného výkonu.

Lepší přehlednost přináší nový 8″ displej s novou grafikou. Zobrazuje všechna nastavení a jízdní data motorky včetně tlaku a teploty pneumatik. Je samozřejmě kompatibilní s aplikací CFMOTO. Díky aplikaci máte k dispozici polohu motorky, jízdní data včetně svého jízdního stylu a spoustu dalších informací a hlavně aktualizací.





Dvě výšky sedla u CFMOTO 1000MT-X
MT-X na první pohled vypadá jako motorka pro velké chlapy, co mají rádi terén. Že ale umí i na silnici už víme, navíc bude dostupné ve dvou variantách. Ta první bude mít sedlo ve výšce 870mm a zdvihy podvozku budou 230mm. Pak je tu ale snížená varianta a není to jen díky nižšímu sedlu, ale především díky kompletnímu snížení motorky. To zlepšuje i ovladatelnost a možnost manipulace na místě pro menší jezdce. Sedlo pak bude 830mm vysoko. To ale není všechno. Na 1000MT-X pasují i sedla, které známe jako alternativy pro 800MT-X, tedy snížené sedlo, zvýšené i vyhřívané. Můžete tedy dosáhnout výšky sedla 810mm, 830mm, 845mm, 850mm, 870mm a 885mm.

A kdy bude nový litr k dispozici? Na výstavě v Brně si ho už určitě prohlédnete a rozhodně na něm stihnete začátek sezony! A teď to hlavní, kolik bude stát? Nevíme to ještě přesně, ale odhadovaná koncová cena modelu je 280 000,- Kč.