Před rokem to byl teprve prototyp motoru a skica nové motorky. Letos se v Miláně ukázal funkční prototyp, který už brousí závodní okruhy. A přináší neuvěřitelné parametry, se kterými byste ještě před pár lety mohli jezdit klidně v MotoGP!






Když jsem viděl motorku poprvé naživo, nevěřil jsem, co všechno už CFMOTO dokázalo. Čtyřválec do V s úhlem válců 90 stupňů má působivý výkon 210 koní. To by ale bylo samo o sobě k ničemu, když by je nebylo možné přenést na asfalt.

O to se stará aktivní elektronický podvozek, propracovaná závodní geometrie a něco, na co si zatím nikdo netroufl – aktivní aerodynamika. Na motorky s předními přítlačnými křídly jsme si už zvykli i v produkci, ale CFMOTO jako první tyto prvky aktivně ovládá za jízdy. Křídla se tak umí naklápět v závislosti na rychlosti a náklonu motorky. Přítlak se tak mění v zatáčce, nebo na rovince. To dělá aerodynamiku maximálně efektivní. A jestli tušíte, že tuhle motorku kreslil Carles Solsona se svým studiem Modena40, tak máte samozřejmě pravdu!



CFMOTO 1000 V4 SR-RR – pod 200 kilo!
Prototyp superbiku váží neuvěřitelných 200 kilo. To se podařilo díky vyspělým materiálům, ale třeba taky díky titanovému výfukovému systému Akrapovič. Spolupráce s touto věhlasnou značkou se ostatně projevila už i v produkci, koncovku si můžete koupit na osmistovky, nebo 450MT a v prototypu jsme už viděli i výfuk pro tříválec 675.

Ale zpátky k superbiku. Výfukem totiž top komponenty nekončí. Najdete tu třeba nejvyšší řadu brzd od Bremba včetně lehkých radiálních brzdičů, velkých kotoučů a radiální pumpy. Důležitá je i neodpružená hmota, proto má superbike extrémně lehká kovaná kola.







Motorka ale rozhodně nezůstane jen ve fázi prototypu a příští rok se dočkáme produkční verze! Těšíte se?