Pepa Sršeň na CFMOTO 800MT-X

Photo of author

Autor: Matěj Oliva

Na tohle video jsme dlouho čekali. Chtěli jste ostrý test jedné z největších novinek letošního roku? Tak tenhle test je ostrej jak břitva. Pepa si vzal 800MT-X do parády a rozhodně ho nešetřil. Dozvíte se tak, jak funguje podvozek, jak je motorka vyvážená, jak je naladěný motor a hlavně jak vysoko a daleko MT-X doskočí!

CFMOTO 800MT-X

Už model 800MT se rozhodně nebojí šotolinových cest, ale přeci jen je to motorka zaměřená hlavně na cesty. To MT-X bylo od začátku stavěné směrem mimo opevněnou vozovku. Záměrně říkám, že od začátku stavěné, protože tohle rozhodně není jen nějaký ten facelift základního MTčka, ale jde o úplně novou motorku, na které se v CFMOTO pracovalo pořádnou dobu. Výsledek ale rozhodně stojí za to!

Rozdíly oproti MT jsou vidět na první pohled. Motorka je opticky lehčí a štíhlejší. Ono aby ne, když je o 11 kilo lehčí, než MT. Má užší sedlo, které tvoří jeden kus, takže se po něm v terénu lépe pohybuje. Je také užší, alespoň v oblasti nohou jezdce. To pomáhá ovládání motorky hlavně při jízdě ve stupačkách. Co je ale nejmarkantnější, a podle čeho MT-X poznáte na první pohled, je zvednutý přední blatník a dvojice nádrží po stranách motorky, které pojmou 22 litrů paliva, které je umístěné proklatě nízko a razantně tak snižuje těžiště motorky a pokud o ježdění trochu něco víte, je vám jasné, co to znamená – mnohem lepší ovladatelnost.

Upravený je ale samozřejmě i podvozek. Tlumiče mají zdvihy 230mm a mají na starost kola s poctivými endurovými rozměry 21¨ vpředu a 18¨ vzadu. O zpomalení se starají brzdy od J.Juan, které jsou odladěné pro sportovnější jízdu. Za řídítky čeká na jezdce klasický pohled na přehledné ovladače a barevný TFT displej s možnosti připojení telefonu s funkcí car play. Ten je ale na rozdíl l od MT umístěný na výšku, což umocňuje rallye look téhle mašiny.

Ale co motor? O pohon se stará osvědčená osmistovka od KTM. Ten je ale v MT-X přeladěný a má posílené především pásmo středních otáček, což samozřejmě pomáhá jízdě v terénu. Maximální výkon CFMOTO 800MT-X je 67kW v 8250 otáčkách. Zajímavý je ale nárůst točivého momentu na konečných 85Nm, které ale máte k dispozici už v 6500 otáčkách. Motor má navíc dokonale vyhlazený průběh a reakce na otočení elektronického plynu je okamžitá. Jezdec má ale neustálou kontrolu nad tím, co se děje pod zadním kolem a dávkování plynu je absolutně přesné. Pokud byste se přeci jen zalekli nálože koní, je tu kontrola trakce, která vyřeší případný problém s protáčením zadního kola. Motor také můžete nastavit do několika režimů včetně mapy pro déšť, která omezí výkon a zjemní odezvu na plyn. Brzdy jsou samozřejmě opatřené systémem ABS.

CFMOTO 800MT-X technické údaje

Motor

Řadový dvouválec, kapalinou chlazený
4-taktní, DOHC, 8 ventilů 

Zdvihový objem

799 ccm

Vrtání / zdvih

88,0 x 65,7 mm

Kompresní poměr

12,7 : 1

Výkon

67 kw / 8 250 ot./min.

Kroutící moment

85 Nm / 6 500 ot./min.

Převodovka

manuální, 6 rychlostí, rychlořazení (Quickshifter), spojka s prokluzem („antihoppingová“)

Délka

2 288 mm

Šířka

945 mm

Výška

1 426 – 1 476 mm

Výška sedla

870 mm

Světlá výška

240 mm

Pohotovostní hmotnost

220 kg