Motory od CFMOTO – přehledně

Photo of author

Autor: Matěj Oliva

Když jsem stál na výstavě v Praze a chvíli poslouchal návštěvníky, kteří erudovaně mluvili o tom, od koho všeho má CFMOTO licencované motory, koho kopíruje a kdo mu motory dodává, došlo mi, že tu je nutné zásadně zpřehlednit a vysvětlit, jaké agregáty CFMOTO nabízí, protože jich rozhodně není málo. CFMOTO má v současnosti jednu z nejmodernějších továren v Číně, dokáže vyvíjet a vyrábět svoje vlastní agregáty špičkové kvality a konstrukce, což dokazujeme v každém dalším testu. Tak shválně, než si přehled přečtete, kolik motorů typujete? Má CFMOTO čtyřválec? Má vzduchem chlazený motor?

S tím vývojem je to vlastně jednoduché. Jediný motor, který si nevyvinulo samotné CFMOTO je řadový dvouválec v motorkách označených 800, tedy dnes 800MT, 800MT-X, 800MT Sport a 800NK. Je to agregát, který je vyvinutý v KTM a CFMOTO ho pro KTM v současné době i vyrábí.

Ještě než se pustíme do samotného přehledu, je potřeba vysvětlit dvě zásadní věci:

  1. Výkon motorů není stejný na celém světě. Můžete se tak dočíst o tom, že třeba MT-X má o šest koní víc, než uvádíme. Je to tak, ale pouze pro asijský trh. Všechny informace, které uvádíme se týkají trhu v EU.
  2. CFMOTO má ještě širší portfolio, než uvádíme. Ne všechny stroje se však do České a Slovenské republiky dováží. Nemáme tu třeba cestovní dvanáctistovku, nebo naopak půllitrový čtyřválec. V přehledu tak najdete pouze agregáty, které je možné koupit na našem trhu.

Motory CFMOTO – Čtyřkolky

Gladiator X110

  • Vozy: Gladiator X110LE
  • Počet válců: 1
  • Objem: 107 cm³
  • Převodovka: CVT (automat) – F/N/R
  • Chlazení: vzduchem
  • Konstrukce: CFMOTO

Gladiator X420G2

  • Počet válců: 1
  • Objem: 398 cm³
  • Převodovka: CVT (automat)
  • Chlazení: kapalinou
  • Konstrukce: CFMOTO

Gladiator X520G2

  • Počet válců: 1
  • Objem: 495 cm³
  • Převodovka: CVT (automat)
  • Chlazení: kapalinou
  • Konstrukce: CFMOTO

Gladiator X625

  • Vozy: CFORCE 625
  • Počet válců: 1
  • Objem: 580 cm³
  • Převodovka: CVT (automat)
  • Chlazení: kapalinou
  • Konstrukce: CFMOTO

Gladiator X850 G3

  • Objem: 800 cm³
  • Typ motoru: 4‑taktní, 8‑ventilový dvouválec, SOHC
  • Převodovka: Automatická CVT – variátor / uzamykatelný přední diferenciál. Převody P/R/N/H/L (parkovací/zpětný chod/neutrál/rychle vpřed/terénní redukce)
  • Chlazení: kapalinou
  • Konstrukce: CFMOTO

Gladiator X 1000 G3 / Gladiator X1000 MUD

  • Počet válců: 2
  • Objem: 1000  cm³ V‑twin
  • Převodovka: CVT (automat)
  • Chlazení: kapalinou
  • Konstrukce: CFMOTO

Motory CFMOTO – Motorky

125CCM

  • Použití: 125NK
  • Počet válců: 1
  • Objem: 124,9 cm³
  • Výkon: 10,4 kW / 14,4 PS @ 10 500 ot/min
  • Točivý moment: 10,2 Nm @ 8 500 ot/min
  • Převodovka: manuální 6‑stupňová
  • Chlazení: kapalinou
  • Konstrukce: CFMOTO

300CCM

  • Použití: 300SR, 300NK, 300CL-X
  • Počet válců: 1
  • Objem: 292 cm³
  • Výkon: 20,5 kW / 28 PS
  • Točivý moment: cca 25–28 Nm (podobně jako jiné 300cc)
  • Převodovka: manuální 6‑stupňová
  • Chlazení: kapalinou
  • Konstrukce: CFMOTO

450CCM

  • Použití: 450SR, 450NK, 450CL‑C
  • Počet válců: 2
  • Objem: 449 cm³
  • Výkon:
    • SR/NK: 35 kW @ 9500 ot/min
    • CL‑C: 32,5 kW @ 8000 ot/min 
  • Točivý moment:
    • SR/NK: 39,3 Nm @ 7750 ot/min
    • CL‑C: 42 Nm @ 6250 ot/min
  • Převodovka: manuální 6‑stupňová (CL‑C má slipper covariance)
  • Chlazení: kapalinou
  • Konstrukce: CFMOTO

675CCM

  • Použití: 675NK. 675SR-R
  • Počet válců: 3
  • Objem: 675 cm³
  • Výkon: 66 kW / 90 PS @ 11 000 ot/min
  • Točivý moment: 68 Nm @ 8 250 ot/min 
  • Převodovka: manuální 6‑stupňová (s quick-shifterem)
  • Chlazení: kapalinou
  • Konstrukce: CFMOTO

700CCM

  • Použití: 700MT, 700CL-X, 700MT Premium
  • Počet válců: 2
  • Objem: 693 cm³
  • Výkon: 49 kW (MT) 51,5 kW (CL-X)
  • Točivý moment: 60 Nm (MT) 61nM (CL-X)
  • Převodovka: manuální 6‑stupňová
  • Chlazení: kapalinou
  • Konstrukce: CFMOTO

800NK / 800MT

  • Použití: 800NK, 800MT (Explore, Sport, MT-X)
  • Počet válců: 2
  • Objem: 799 cm³
  • Výkon: 67kW (MT) 70 kW (NK)
  • Točivý moment: 77 Nm (MT) 79Nm (NK) 85 Nm (MT-X)
  • Chlazení: kapalinou
  • Konstrukce: KTM

1000MT-X

  • Použití: 1000MT-X
  • Počet válců: 2
  • Objem: 947 cm³
  • Výkon: 83 kW 
  • Točivý moment: 105 Nm
  • Chlazení: kapalinou
  • Konstrukce: KTM/CFMOTO

Motory CFMOTO UTV a side-by-side

Gladiator UTV 625

  • Použití: Gladiator UTV625
  • Počet válců: 1
  • Objem: 600 cm³ (jednoválec)
  • Převodovka: CVT (automat), převodové způsoby H/L/N/R/P, 2WD/4WD
  • Chlazení: kapalinou
  • Konstrukce: CFMOTO

Gladiator UTV 1000

  • Použití: Gladiator UTV1000, Gladiator UTV1000 XL
  • Počet válců: 2
  • Objem: 963 cm³ (V‑twin, SOHC 4‑ventily)
  • Převodovka: CVT, H/L/N/R/P, 2WD/4WD
  • Chlazení: kapalinou
  • Konstrukce: CFMOTO

Gladiator U10 PRO

  • Použití: Gladiator U10 PRO, Gladiator U10 PRO Highland
  • Počet válců: 3
  • Objem: 998 cm³ (řadový trojválec, DOHC, 8 ventilů)
  • Převodovka: CVT (OmniDrive™), P‑R‑N‑H‑L, 2WD/4WD + uzávěrka
  • Chlazení: kapalinou
  • Konstrukce: CFMOTO 

Gladiator Z950 (963 cm³)

  • Použití: Gladiator Z950 SPORT, Gladiator Z950 SPORT XL
  • Počet válců: 2
  • Objem: 963 cm³ (V‑twin)
  • Převodovka: CVT, H/L/N/R/P, 2WD/4WD, uzávěrka
  • Chlazení: kapalinou
  • Konstrukce: CFMOTO 

CFMOTO Gladiator Z10 Turbo

  • Typ motoru: Řadový tříválec s turbodmychadlem, 4-taktní, DOHC, 12 ventilů
  • Objem: 998 cm³
  • Výkon: 154 HP
  • Chlazení: kapalinou
  • Palivový systém: EFI Bosch s turbo systémem
  • Převodovka: Automatická CVT (OmniDrive™)
  • Konstrukce: CFMOTO