Yspertal je rakouské městečko v podhůří Alp, jen pár desítek kilometrů od Dunaje. Není na něm vlastně nic moc zlváštního. Kostel na kopci, sámoška, fotbalové hřiště a krásné náměstí. No a na něm jeden z nejlepších penzionů co znám. Velká garáž, sušáky na oblečení a boty, skvělá kuchyně, pěkné pokoje a fotky motorek na každém kroku. Vítejte v Yspertalu, už potřetí!

Akce vznikla jako dostaveníčko pro majitele motorek CFMOTO, kteří si chtěli vyzkoušet, jaké to je jezdit po horských silničkách v Rakousku. Vše bezpečně, s průvodcem, v menší skupině a hlavně po perfektně připravených trasách. No a že to není jen další marketingová akce dokazuje to, že na každý ročník jezdí i zástupci CFMOTO včetně generálního ředitele, který vždy v sedle nějaké té novinky absolvuje celou akci se zákazníky. To u jiné značky rozhodně nezažijete!

Do Yspertalu se letos sjela znovu celkem působivá partička. Mnoho tváří už jsem znal z předchozích ročníků, ale přijela i řada „nováčků“. I směsice strojů byla pestrá. Převažovaly celkem pochopitelně osmistovky MT v různých variantách. K vidění bylo i několik novinek MT-X, ale také CL-X Herritage, 650GT, nebo 650 a 700MT. Zkrátka pestrá směs motorek i stylů jízdy.

Průvodcem po horách nám byl Petr Fryč – zkušený motorkář, který napsal jednoho z nějzajímavějších průvodců pro motorkáře pod názvem Hory a zatáčky. Tahle knížka vás zavede na ty nejzajímavější silnice v horách, které si dokážete představit, takže vřele doporučuju!

První den akce je zpravidla poznávací. Jezdci se sjíždějí z celé Republiky a po cestě se sjíždějí do menších skupin, které doráží do Yspertalu společně. Večer se nese ve znamení seznamování mezi sebou, s průvodcem, ale taky s trasami, které nás čekají. Jo a abych nezapomněl, CFMOTO mělo pro každého připravený dárkový balíček, i když sluneční brýle to tentokrát spíš zakřikly…

Den druhý už je ve znamení jízdy. Popisovat přesnou trasu tu nebudu, protože je to zaprvé zbytečné a zadruhé je lepší si to zažít na vlastní řídítka. Nechybělo ale všechno důležité od vraceček po rychlé zatáčky, utažené úseky i otevřená údolí. Bylo sluníčko, ale byl tu i déšť, zkrátka vše, co můžete na motorce zažít. Majitel penzionu pro nás připravuje nevšední gastronomické zážitky a když to jen trochu jde, griluje se na náměstí. Bohužel počasí bylo proti, ale i tak byla gastronomie znovu naprosto výjimečná. Jo a abych nezapomněl, najeto 220 km.

Druhý jízdní den už se počasí umoudřilo a až na drobné přeháňky jsme v podstatě nezmokli. To je výhoda jízdy v nižších polohách. Počasí je tu předvídatelnější, navíc když vidíte, že vaším směrem prší, dá se odbočit do jiného údolí a jste víceméně v pohodě. Naše cesta vedla znovu za Dunaj a jejím vrcholem byl oběd v jedné z mých nejoblíbenějších hospod v Alpách, která nabízí nejen skvělou kuchyni, ale rychlost, kterou by mohli závidět i v mekáči.

Jelo se svižně, bez zbytečných zastávek (zdržoval jsem vlastně jenom já kvůli natáčení) a víc než 250km uteklo jako voda. Musím říct, že mě hodně potěšil progres všech jezdců. Je vidět, že takové ježdění vám opravdu něco dá, na rozdíl od honění motorky na Buchlov a zpátky. Silnice jsou tu většinou pěkné, udržované, provoz celkem mírný a tolerance k motorkám vysoká. Navíc úseků, kde by vás nudila jízda rovně je tu naprosté minimum, takže je to pořád jízda ze zatáčky do zatáčky a to vás prostě bude bavit, ale taky posouvat vaše schopnosti.

Neděle už se nesla ve znamení odjezdů, no a zatímco oba jízdní dny v Yspertalu počasí víceméně přálo, tak na cestu domů si mě opravdu vychutnalo a hustý déšť mi ustal až někde za Soběslaví. Byla to ale zajímavá příležitost, jak otestovat CFMOTO 800MT-X i v horších podmínkách a hlavně jeho gumy a elektronické asistenty. Motorka v tomhle směru obstála na výbornou. No a pak už na skupině cinkaly jen zprávy o tom, kdo už je doma a jak dojel…

Na závěr se sluší poděkovat firmě Journeyman v čele s Edou Šlampou za to, že takovou akci podporuje a pořádá, protože je to jedinečná příležitost, jak se sžít se svým strojem, poznat nové lidi a nová místa. Díky samozřejmě patří i Petrovi Fryčovi za přípravu tras a vedení celé skupiny po oba dny. No a co musíte udělat, abyste mohli do Yspertalu jet za rok i vy? To se dozvíte v našem videu!