Dost dlouho byly čínské značky považované za druhou ligu za Amerikou a Japonskem. CFMOTO ale v posledních letech ukázalo, že přináší na trh inovace, které už nestíhá ani zavedená konkurence, no a pokud přesto pochybujete, tak se podívejte, co vás čeká v další generaci čtyřkolek, protože tohle dělá z GEN4 absolutního leadera na trhu!

Jestli jste si mysleli, že ve světě čtyřkolek už toho není co vymyslet a je to jen o motorech a designu, tak jste byli stejně jako já na omylu. G4 je doslova revoluční mašina a i když jde jen o prototyp, tak pokud se jen polovina věcí dostane do produkce, vypadají konkurenci vlasy hrůzou!

CFMOTO Gladiator TECH GEN 4
Mašina je designově v podstatě stejná, jako nová generace největšího jednoválce 650. Přední i zadní světla tvoří LED po celé šířce, navíc jsou tu další prosvětlené části na bocích čtyřkolky. Palubce samozřejmě dominuje velký displej, který zobrazuje vše, co potřebujete nejen k jízdě. Navíc je tu velká schránka před jezdcem, ve které je stejně jako v 650 zasunutý čip pro jízdu a obsahuje USB pro nabíjení telefonu, který můžete propojit s displejem. Nechybí ani průhledné bastery s integrovanými blinkry.

Co bude pod kapotou zatím nevíme, ale předpokládat se dá minimálně litrový dvouválec. V tom je asi jasno. A bude mít stejně jako 650 elektronické řazení pomocí přepínače a tlačítek! To je zatím vše, co víme o pohonu samotném. Samozřejmě je tu náhon 4×4, ale tím klasika končí!

Odpojitelné stabilizátory
Nezávislé zavěšení je dnes u čtyřkolek standardně osazeno stabilizátory, které pomáhají udržet čtyřkolku ovladatelnou i v zatáčkách a vysokých rychlostech. Když ale jedete trialem, hodí se mít zase co největší rozsah u jednotlivých náprav. CFMOTO to vyřešilo tím, že se stabilizátory mohou za jízdy odpojit a čtyřkolka tak má trakci i v těžkém terénu. Technicky to má na starost hydraulika.

Nastavitelná světlá výška
Tlumiče nové generace jsou propojené s hydraulickým systémem, díky kterému můžete čtyřkolku zvedat, nebo naopak snižovat. K čemu je to dobré asi nemusím vysvětlovat. Na silnici a šotolinách můžete mít čtyřkolku nízko s lepší ovladatelností a v těžkém terénu, nebo sněhu jí naopak zvednete!



Aktivní řízení zadní nápravy
U čtyřkolek a zejména těch dlouhých bývá problém poloměr otáčení, neboli rejd. CFMOTO vyřešilo poloměr zatáčení technologií, která tu ještě nebyla a to aktivním řízením zadní nápravy. Kola se tak hydraulicky natáčí společně s těmi předními. K tomu jsou tu i aktivní brzdy, které umí přibrzďovat vnitřní kola a tím ještě snížit poloměr zatáčení!

Nejde ale jen o rejd. Tento systém zajišťuje dokonalou stabilitu i ve vysokých rychlostech na silnici, nebo šotolinách, kde pomáhá při prudkých změnách pohybu čtyřkolku stabilizovat a držet zvolenou stopu!



Offroad ABS
Povinné ABS u čtyřkolek je jen otázkou času a v terénu to rozhodně není velká výhra. CFMOTO ale vyvinulo speciální brzdový systém, který dokáže čtyřkolku na hlíně i v blátě zastavit rychleji, než to zvládnete bez ABS. Ostatně je to celkem působivě vidět na videu, které pro vás chystáme.




Takže tohle je budoucnost, nebo alespoň budoucnost podle CFMOTO. Pochybujete ještě, kdo je tu leader inovací?